Copiii lu’ Cartoon Network

Ieri vorbeam cu 2 amici despre cum am invatat limba engleza si toti am ajuns la concluzia ca datoram o foarte mare parte din aceasta abilitate faptului ca eram in “tineretile” noastre telespectatori impatimiti ai postului de desene animate Cartoon Network.  Pentru scurt timp ne-a luat nostalgia si ne-am amintit   de desenele de prin anii ‘90 si am inceput sa imitam cateva personaje reprezentative.

Cei ce ma cunosc stiu ca sunt un anglofil dedicat, cunoscator de limba engleza destul de bunicel (vreau eu sa cred…) si ca-mi place (recunosc) sa ma cam laud cu asta din cand in cand. Cred ca aveam vreo 5 ani cand si-au “tras” ai mei cablu si printre posturile de atunci am avut bucuria sa gasesc si Cartoon Network. Mi-aduc aminte ca primul serial peste care am dat a fost Scooby Doo (una din cele mai vechi sezoane, daca nu chiar primul); pentru un copil de 5 ani care pana atunci nu prea vazuse desene animate cred ca era cel mai frumos lucru pe lume. Desenele animate difuzate de-a lungul anilor ’90 si la inceputul anilor 2000 la acel post mi-au fascinate copilaria si m-au tinut lipit cu ochii de tubul catodic al televizorului sute, mii de ore (de altfel, la vremea aceea,  mi-am cam si stricat vederea de la chestia asta dar nu regret absolut nimic 😀 ) si mi-au dezvoltat imaginatia enorm. Dar probabil cel mai major, productiv si bun efect pe care l-au avut aceste desene animate asupra mea este cel mentionat mai sus si anume pasiunea mea curenta pentru limba si cultura engleza si pentru Regat in general. Sunt destul de sigur ca in jur de 80% din abilitatea mea de a vorbi corect si coerent engleza se datoreaza acestui post de desene animate si din ce am vorbit cu diferite persoane de-a lungul anilor am observat ca nu sunt singurul in aceasta postura, ba chiar o buna parte din oamenii care fac parte din generatia mea au avut prilejul de a fi (auto)educati astfel. Probabil ca pare absurd insa dupa cum stiti mintea unui copil este ca un burete care absoarbe informatii in cantitati foarte mari si cu multa usurinta iar acest lucru combinat cu o expunere intensa la desene animate in limba engleza pot duce la o dezvoltare eficienta si rapida a abilitatii de a stapanii aceasta limba. De ce spun toate chestiile astea? Simplu, le spun pentru a veni in sustinerea ideii ce o voi expune in cele ce urmeaza.

Dupa cum stiti de cativa ani Cartoon Network a devenit o televiziune de desene animate aliniata la trend-ul prost romanesc de a promova kitch-uri ieftine si cu priza la publicul dobitoc needucat/rural. S-a umplut incet incet de desene animate de prost gust, cum sunt cele de natura estica (manga) care promoveaza o violenta excesiva si explicita si uneori un limbaj nu tocmai adecvat pentru educatia unui copil. Astfel marea majoritate a desenelor vechi si frumoase (call me a conservator, I don’t give a f*** damn). Cireasa de pe tort o constituie insa faptul ca toate desenele au fost de-a lungul timpului dublate in limba romana pierzandu-se astfel si cel mai mic gram de continut educativ ale acestora.

Mi-aduc aminte si-acum de o buna parte din desenele copilariei pe care le-am vizionat la postul ala si ma gandesc cu ingrijorare la educatia generatiilor viitoare din prisma acestui factor destul de important: desenele animate. In tara asta a ajuns sa fie condamnata pana si educatia copiilor de dragul banilor.

Va las in seara aceasta cu o melodie superba a celor de la Hurts:

~ by mihailanga on March 11, 2011.

Leave a Reply

 
