Droguri, chinezi si… matematica

Iata ca sentinta sesiunea mea s-a terminat in sfarsit astazi cu ultimul examen, cel la Matematici Speciale. In mod normal nu obisnuiesc sa scriu post-uri despre facultate, examene sau alte chestii boring precum acestea insa azi voi face o exceptie deoarece vreau sa va impartasesc un mic amanunt interesant si funny al examenului de azi. Post-ul acesta este  scurt pentru ca oricum am primit feeedback de la unii cititori legat de lungimea exagerata a unora din articolele mele si le cam dau dreptate asa ca… let’s get started.

Examenul de astazi a avut 3 subpuncte, in mod normal problemele de matematica suna destul de boring, insa azi una din aceste probleme a cam spart gheata. Iata enuntul acestei probleme de probabilistica: “O echipa de traficanti de droguri chinezi lucreaza pe un vapor in mediterana si punand pachetele intre 10 si 50 de grame de heroina. La un moment dat vine un chinez mai mare si repartizeaza uniform heroina in bax-uri de cate 1000 de pachetele. La vama in Constanta sunt acceptate doar bax-urile sub 32 de kilograme. Folosind Teorema Limita Centrala sub forma lui Lyapunov sa se determine probabilitatea ca bax-urile sa treaca de controlul vamal fara spaga

Lasand la o parte the bullshit chestiunile pur matematice care nu ne intereseaza , trebuie sa recunosc ca textul este destul de original. Prima mea reactie pe care am avut-o dupa ce am terminat de scris enuntul a fost:  “Trebuie sa-mi sun dealer-ul ca sa o fac p-asta” (lol). Pe de alta parte nu pot sa spun ca am fost atat de suprins de problema aleasa de profesor avand in vedere ca facusem probleme cu subiecte la fel de originale pe la seminarii si cursuri in trecut. Intamplator sau nu insa,  problema aceasta a fost si cam singura pe care am stiut sa o rezolv integral (nu de alta… dar stiam ca sunt ca si trecut la materia asta datorita notei din partial si activitatii asa ca nu am mai stat sa invat).

Cu asta inchei micul reportaj de azi in speranta ca voi da pe viitor de cat mai multi profesori precum cel pe care l-am avut la MS semestrul acesta. Long live Simion!

Azi avem ardei iuti!

~ by mihailanga on February 4, 2011.

6 Responses to “Droguri, chinezi si… matematica”

  1. Iuţi ai dracului taică.
    Şi te plângi de Poli. Ha! Uite cât amuzament la facultate pe capul tău. Inclusiv examenele sunt distractive.

  2. Uite ce am pierdut :))
    Asta numesc eu “aplicarea noţiunilor învăţate la facultate în viaţa de zi cu zi”. Să înţeleg că toţi traficanţii de droguri sunt experţi în Matematici Speciale? :))

    • chiar ca “ce ai pierdut”; vezi, mai sunt si lucruri “worth sticking around” la poli :))
      da, chiar asta vorbeam cu cineva, deja sunt destul de sigur ca proful de MS e dealer :))

  3. ce funny a fost azi :))

    Ieri ne-a pus sa dam cu zarurile, si inventa probleme in timpul examenelui si mai adauga cate una pe tabla :)) Din 3 probleme am ajuns la 5 =))

  4. clar, cele mai tari examene le dai cu Simion in facultatea asta :))

Leave a Reply

 
