Visez la o alta viata…

A trecut ceva timp de la ultimul post, insa am fost foarte ocupat cu facultatea si presesiunea si probabil ca va mai trece la fel de mult timp pana la post-ul urmator deoarece am intrat in sesiune insa in seara aceasta tin sa impartasesc cateva ganduri cu voi.

In ultimele zile am tot revazut scena finala din “The Fountain” si lucrul asta mi-a reamintit de un gand mai vechi. Mi-am imaginat cum ar fi daca as lasa toata viata asta pe care o am in prezent si m-as duce in Tibet si m-as alatura calugarilor budisti. As trai unul din multele mele vise, o viata dedicate meditatiei si intelegeri mai profunde a existentei si  universului, o amplificare a legaturii dintre mine si Creator. As putea probabil sa gust putin din acele sentimente pe care personajul principal al filmului mai sus mentionat le-ar fi trait in decursul evolutiei sale catre marea uniune. Nu e prima data cand imi fac un asemenea… plan. Imi imaginez cum imi strang banii necesari calatoriei, apoi ajung la templu iar de acolo viata mea se schimba. O lume unde banul nu mai are valoare. Puterea nici atat. O lume neatinsa de problemele specifice naturii umane negative, coruptie, inselaciune, o lume in care suferinta si ura sunt privite ca fiind doar o consecinta a formei fizice a omului si viata sa numita societate. Sunt constient ca as trait o viata cu totul diferita de ceea pe care am trait-o pana acum, as trai alimentandu-mi doar cele mai stricte nevoi fizice. As munci pentru fiecare strop de apa sau gram de mancare.  As fi nevoit sa renunt la tot ce inseamna viata moderna, la divertisment, la lucrurile materiale, la absolut orice stimul exterior si mai ales la nevoia instinctuala de a avea o prezenta feminina in viata mea. Poate chiar si la setea mea de cunoastere… caci nu as mai avea acces la foarte multe resurse de acest gen, toata cunoasterea ar trebui sa o obtin prin meditatie, insa asta ma si entuziasmeaza atat de mult la acest gand, faptul ca as putea sa imi creez o perceptive a vietii 100% autentica.

Chiar azi discutam cu Ionut despre cum ar fi viata noastra daca am fi trait-o cu 2-3 secole in urma. O viata arhaica, care la prima vedere ar baga frica in orice om modern si “lafait” in luxul si lenea secolului 21 (inclusive in mine, recunosc). Insa noi ne imaginam o lume in care, citez:  “in satele izolate… viata se rezuma la hrana pe care singur ti-o produceai, nu depindeai de nimeni, te indragosteai… aia era viata traita”. De multe ori ma imaginez pe o campie englezeasca cu turma mea, sau intr-o padure scotiana sau irlandeza cantand la fluier. Sau pescuind in largul unui fiord norvegian… doar vise. Probabil ca aceste lucruri sunt doar alte idei nebunesti de-ale mele cum a fost cea de acum 2-3 luni cand mi-a trecut prin cap sa-mi las dread-uri si sa ma fac rasta sau poate ca sunt vise cu care imi hranesc existenta si maybe… just maybe intr-o zi o sa pot si sa gust o parte din ele. Cert e ca vreau neaparat sa calatoresc cat mai mult pana mor si sa experimentez cat mai multe “lumi” si culturi, si traiesc cat mai multe vieti.

Acestea fiind zise va las astazi cu 2 melodii in loc de una, ambele fiind pentru mine un bun “drog” pentru suflet.

~ by mihailanga on January 16, 2011.

Leave a Reply

 
